Eve Kışı Getirmek

Selamlaaar, selamlar herkese... Bugünün konusu aslında geciken haftasonu mini trip hikayemdi ama sabah paylaştığım fotoğraflardan sonra yaptığım poğaçanın tarifini istediniz. Hiç beklediğim bir girişim değildi ama teşekkür ederim. Ben de oturdum bilgisayarımın başına, makalelerin içinde boğulmaya başlamadan hemen önce yazayım dedim.

Burada evler ne yazık ki duvar demeye bin şahit ister malzemelerden oluşuyor. O yüzden komşularınızın nefes alıp verişini bile duyabilirsiniz (!) Her sabah 7'de uyanıp gacır gucur evinde dolaşan üst kat komşumuz bugün bize bir sürpriz yaparak sabah 6'da uyandı. Baktım olacak gibi değil battaniyenin altından çıkmak için kendime güzel bir bahane buldum: dereotlu poğaça! 

Hamurla uğraşmak gerçek bir terapi aslında. Evrimsel bir açıklaması muhakkak vardır diye düşünüyorum. Benim için de rahatlatıcı bir tarafı var ama asıl hikaye bu değil. Kışın okula gitmeyi hiç istemediğiniz, yorganın altındaki o sıcacık yataktan çıkmadan gözlerini sımsıkı kapatıp rüyada olmayı dilediğiniz zamanlar olmuştur. O zamanlarda beni keyifle uyandırmayı başaran tek şey fırından yükselen mis kokular olurdu. Annem bayılırdı kekler, börekler yapmaya. Kış mevsimi, bunlardan olacak, bende hep bu kokularla özdeşleşir. Aralık ayının ilk günlerinde eve kışı getirmenin tam zamanı diyerek sıvadım kollarımı.

Malzemeler 

Dereotu
Kekik
2 yumurta
2 bardak un (Hamur elinize yapışıyorsa un eklemeye devam edin. Çok sert bir hamur olmamasına özen gösterin)
120 ml yoğurt
120 ml zeytinyağı 
Örgü beyaz peynir (ya da sizin evinizde ne varsa)
Hamur kabartma tozu
İstediğiniz baharatlar

İşte hepsi bu kadar. Bana kalırsa her şeyi canınızın istediği gibi karıştırın gitsin. Ama illa bir sıra takip etmek gerekirse sıvılar ayrı, katılar ayrı bir yerde karıştırılıp sonradan birleştirilirse daha iyi olur. Yumurtalardan biri üstüne biri içine gidiyor, onu da unutmayın.

Evdeki fırınınızın ayarına göre 150-180 derece arasında 20 dakika kadar pişirmeniz yeterli olacaktır. Yanına çayınızı alıp Sezen Aksu'nun "Seyirlik değil ömürlük olsun" şarkısı ve mis kokular eşliğinde afiyetle yiyebilirsiniz.


Sevgiler...

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)