Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)


"İki yakın arkadaşın aynı kadına aşık olması ve
kahvaltıda peynirin üzerine reçel sürebilme iştahı."


*Spoiler içerir.

Imdb: 6.9

    Hepinize merhaba,

    2018’de okuyup sevdiğim kitapları instagram hesabımda yeniden paylaştığım bir seri başlattım. Dün de “Bizim Büyük Çaresizliğimiz” kitabındaydı sıra. Okuyup çok beğendiğimi yazdığımda mutlaka filmini de izle diyen çok kişi olmuştu ama bir türlü fırsatını bulamamıştım. Dün hazır paylaşmışken filmini de izleyeyim dedim.


    Oldukça dingin ve huzur içinde ilerleyen bir filmdi. Benim için Ankara’da geçiyor olması bile filmin fazlasıyla büyüleyici olmasına yetiyor aslında. Kitabın filme uyarlamalarında ben karşılaştırmamayı genellikle tercih ediyorum ama bu defa yapmadan edemedim bir türlü. Kitabı bir yıl önce okumuş olmama rağmen hayalimdeki Ender ve Çetin dostluğu netliğini koruyor. Kitabı okurken aralarındaki sıcaklık, dostluk daha fazlaydı sanki. (Ya da ben öyleyken daha mutluydum.) 

Karakter bazında düşünürsek ama İlker Aksum (Ender) ve Fatih Al (Çetin) tam hayalimdekini karşılıyordu. Fakat Nihal… Nihal hiç de düşlediğim gibi değildi. Hatta onu gördüğümde keşke izlemeseydim diye düşünmeye bile başladım.


    Okurken kendimce Ender’in Nihal’in hamile olduğunu öğrendiği an bambaşkaydı örneğin. Daha çarpıcı, daha derinlikli. Sonra Nihal’in gidişi, mektubu. Bunların ardından hayalimdeki Ender ve Çetin daha bitikti. Filmin genel ruhunu düşünecek olursak ama bahsettiğim yoğun duygulara gerek var mıydı? Hayır yoktu ve bu haliyle çok güzeldi.


    Bunların hepsini bir kenara bırakıp sadece filmi izlemiş olsaydım zaten size sadece naifliğini, kırılganlığını, masumiyetinin etkisini, evin odalarını, Ender’in kitaplığını, çocukluğumdan beri en en sevdiğim klasiklerden olan 'Fareler ve İnsanlar'ın karşıma bu kadar güzel çıkışını görerek içimde kıpırdayan o mutluluğu anlatırdım.

    Ben kitap ve filmi karşılaştırmadan altından kalkarım diyorsanız önce mutlaka kitabı okuyun. Yok ben yapamam, duygularımı gizleyemem diyorsanız da seçimi size bırakıyorum.




Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı