Kitap Alışverişi





     Herkese merhaba, bu gün aldığım bazı kitapları sizinle paylaşmak istedim. Bir kaç tanesi uzun zaman önce okuduğum ve kitaplığımda bulunmasını istediğim kitaplardı. Diğerleri ise benim için heyecan verici yepyeni kitaplar. Belki sizin de ilginizi çekenler olur ve birlikte okuruz.
Şimdi gelin onlara bakalım. Keyifli okumalar.




 Didem Madak, Grapon Kağıtları

    Öncelikle aldığım şiir kitaplarından başlamak istedim. Şiirle pek aramın olduğunu söyleyemeyeceğim fakat bu ay çok severek takip ettiğim dergi "Kafka Okur"un kapak konusuydu. Ben de Didem Madak'ın ilk şiir kitabı olan 'Grapon Kağıtları' ile bir başlangıç yapmak istedim.
 Almadan evvel incelerken de yüzümde tebessüme neden olan bir kısmı paylaşmak istiyorum sizinle:

sy:28 YÜZÜM GÜVERCİNLERE EMANET

                                                    Bu şiirdeki gu-guk-guk sözcükleri
                                                    Kumrular taklit edilerek okunacaktır.

  ...



 Ahmed Arif, Hasretinden Prangalar Eskittim
    Bu gün aldığım bir diğer şiir kitabı da 'Hasretinden Prangalar Eskittim'. Ahmed Arif ile tanışmam lisede edebiyatla tanışmamla aynı zamanlara denk gelir. O zaman da bu şiirini dinlemiştim ilk tahta sıramda. Her ne kadar şiirle aram iyi olmasa da Ahmed Arif ile aramı hep iyi tutmuşumdur. Kitaplığımda da bulunsun istedim. Hani şöyle arada açıp bakmak ister insan; benim için yeri başka şairlerdendir.

...

 Ard - arda kaç zemheri,
 Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
 Dışarda gürül - gürül akan bir dünya...
 Bir ben uyumadım,
...

 Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
 Üşüyorum, kapama gözlerini...

    Kitaba ismini veren şiirine böyle son verir Ahmed Arif. "Üşüyorum, kapama gözlerini..."
Eğer rastlamadıysanız, şiirle aranız olmasa bile Ahmed Arif'in dizelerine şöyle biraz bakın derim.




 Gabriel Garcia Marquez, Kırmızı Pazartesi / Albaya Mektup Yok

    Yazardan okuduğum ilk kitap yine Can Yayınları'ndan çıkan "Benim Hüzünlü Orospularım" kitabıydı. Yazarın o kitabını sevmiştim fakat başka kitaplarını almaya götürecek bir ilgi uyandırmamıştı bende. Okuduğum dönemlerde yaşımın da küçük olması nedeniyle tarzına hakim olamamıştım muhtemelen. Marquez'in ölümünden sonra yazarın kitapları yeniden basıldı ve ben de uzun zamandır okumaya başlamak istiyordum. 'Kırmızı Pazartesi' ve 'Albaya Mektup Yok' kitaplarını aldım. Bakalım, ne zaman başlayabilirim bilemiyorum ama beni heyecanlandıran kitaplar. Bu nedenle önceliklerimden olur diye düşünüyorum.




 Pınar Kür, Sadık Bey

    Bu gün alacağım kitaplar arasında değildi açıkçası fakat sık rastladığım bir kitaptı 'Sadık Bey'. Şöyle biraz karıştırınca da ilgimi çekti. Pınar Kür daha önce hiç okumadım ve umarım beni hayal kırıklığına uğratmaz.




 Aslı Erdoğan, Kabuk Adam

    Aslı Erdoğan benim çok yakından takip ettiğim bir yazar. Üzülerek söylemeliyim ki yaşamış olduğu dava süreçleriyle tanıdım. Kitaplarının hepsini çok merak ediyorum. Ve merak ettiğim yazarlara ilk önce romanlarıyla başlamayı seviyorum. Biraz da bu nedenle 'Kabuk Adam' romanını aldım bu gün. Bir an önce okumak ve düşüncelerimi paylaşmak istiyorum sizinle.



 William Shakespeare

    'Bir Yaz Gecesi Rüyası' benim için çok kıymetli oyunlardan biridir. Shakespeare ile tanıştığım oyun desem yeridir. Aradan geçen çok uzun yıllar sonrasında bu basımını okumak ve yıllar sonraki halimle okumanın güzelliğini hissetmek istedim. Eğer Shakespeare'den daha önce bir oyun okumadıysanız ya da sizin için Shakespeare " to be or not to be" repliğinden ibaret bir İngiliz ise, 'Bir Yaz Gecesi Rüyası' muazzam bir başlangıç olacaktır. Bir İngiliz Edebiyatı aşığı olarak daha pek çok şey yazmak istesem de Shakespeare'i belki başka bir gün detaylıca konuşuruz diyerek diğer kitabıma geçiyorum.



 Thomas More, Utopia

    Her Siyaset Bilimi öğrencisi gibi ben de üniversiteye başladığım ilk sene bir adet 'Utopia' kitabı edinmiş ve bir güzel de okumuştum. Fakat biraz zorunluluk hissinden olacak ki kendi keyfim için de bir kez daha okumak istedim. Bu basımında kitap haricinde yazarın yaşamı ve kitaba dair ayrıntılar da yer alıyor. Kitaplığımda 'Utopia'nın böyle bir hali de bulunsun istedim. Çok severek okuduğumuz pek çok ütopik romanın isim babasıyla siz de tanışın kaynaşın derim. Bu kadar ayrıntılı bir şey istemezseniz kitabın sadece kendi haliyle basımları da var ve oldukça ince bir kitap. Kolaylıkla okuyabileceğinizi düşünüyorum.




 Simone De Beauvoir, Bir Genç Kızın Anıları

    Simone De Beauvoir, uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı. Yaşamı ve söylediği sözler sürekli karşıma çıkmasına rağmen bir türlü alıp da bir kitabına başlayamamıştım.Yine 'Kafka Okur' sağ olsun, geçen sayısında o kadar güzel anlatmıştı ki artık gün bu gündür dedim ve bulabildiğim ilk kitabını aldım. Aslında bir kaç gün önce aldım, burada da fotoğraflayamadım ama yine de bahsetmek istedim belki siz de merak eder alırsınız diye.









     Benim bu gün aldıklarım böyleydi. Sizin de arasından merak ettikleriniz ve okumak istedikleriniz varsa bana muhakkak yazın ve birlikte okuyalım.

Sevgiyle kalın...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)