Şubat


   
    Herkese merhaba. Bu yazımda sizlerle Şubat ayı boyunca neler okudum, neler izledim ve bunlar hakkındaki düşüncelerim neler, bunları paylaşmak istedim. Keyifli okumalar.






 Bu ay ilk okuduğum kitap Hasan Ali Toptaş'ın 'Kuşlar Yasına Gider' romanı oldu. Ocak ayının son günlerine denk geldi bitirişim fakat buraya dahil etmek istedim. Benim için bu ayın favorisiydi. Hasan Ali Toptaş zaten benim çok yakından takip ettiğim ve çok severek okuduğum bir yazardı. Bu romanıyla da hayranlığıma hayranlık kattı diyebilirim. 'Kuşlar Yasına Gider' romanıyla ilgili blogumda detaylı bir yazı bulabilirsiniz.

  Bu ayın ikinci kitabı Marcel Proust'tan 'Albertine Kayıp' oldu. 'Albertine Kayıp' , 'Kayıp Zamanın İzinde' adlı bir serinin 6.kitabı. Çok zorlanarak okusam da yazarın diline bir süre sonra hakimiyet sağladım. Serinin tümünü de okumayı planlıyorum. 'Albertine Kayıp' ile ilgili yazıma da blogumdan bakabilirsiniz.

  Üçüncü kitabım yine Hasan Ali Toptaş'tan oldu. Harika bir masal 'Ben Bir Gürgen Dalıyım.' Yine detaylarına blogumdan ulaşabilirsiniz.
   
   3.ve 4. kitaplarım ise Halil Cibran'dan oldu. Halil Cibran benim daha evvel okuma fırsatı bulamadığım bir yazardı fakat çok severek okumaya devam edeceğimi düşünüyorum. Yakın bir zamanda 'Ermiş' ve 'Ermişin Bahçesi' kitaplarından da ayrı bir yazıda bahsedeceğim.

    Bu ayın son kitabı ise uzun zamandır listemde olan bir kitap. Nicos Kazancakis'in 'Zorba' kitabı. Beni yer yer hayal kırıklığına uğratsa da beğendiğim bir roman oldu. Yine ayrıntılı yazısını paylaşacağım.



Peki bu ay neler izledim:

    Bu ay benim için dizi zengini bir aydı diyebilirim. Üç yeni diziye başladım ve hepsine bayıldım.


Stranger Things
Imdb: 9,0



  İlk olarak, başlayıp bir kaç günde bitirdiğim 'Stranger Things' dizisinden bahsetmek istiyorum. 2016 Temmuz ayında yayınlanan bir diziydi ve yayınlandığı dönemde çok ses getirdi. Bu nedenle o seslerin biraz geçmesini bekledim izlemek için. 1.sezonu 8 bölümden oluşuyor ve 2.sezonunun ne zaman geleceği bilinmemekle birlikte gelecek olması bile harika bir haber. Dizinin türü bilim-kurgu ve korku. Bilim kurgu benim çok sevdiğim bir tür olduğu için tek solukta bitirdim diyebilirim. Konusundan da kısaca bahsedecek olursam, kaybolan arkadaşlarını arayan üç çocuk ve onlara yardım eden doğa üstü güçlere sahip bir kızın etrafında dönen tuhaf şeyler. Bence izlemediyseniz kesinlikle ama kesinlikle en kısa zamanda bakmanızı öneririm. 


The OA

Imdb: 7,9


  'The OA' 2016 Aralık ayında yayınlanan bir dizi. Ve yine türü bilim-kurgu. Henüz tek sezon yayınlandı ve 8 bölümden oluşuyor. Ben 4. bölümünü bitirdim henüz ve hayranlıkla izlediğimi söylemeliyim. Dizinin fantastiğe kayan kısımlarını özellikle çok sevdim. Konusu ise : 7 yıl boyunca kendisinden haber alınamayan görme engelli Praire çok tuhaf bir biçimde ortaya çıkıyor. Fakat başından geçenleri kimseye anlatamıyor. Muhakkak izlenmesi gereken çok kaliteli bir yapım bana kalırsa. Bilim-kurgu sevmeyenlerin bile kendini alamayacağı bir dizi.



No Tomorrow

Imdb: 7,2



  'No Tomorrow' Ekim 2016'da yayınlanan bir dizi. Ve bir sezon. Çok tatlı bir romantik komedi. İsminden de anlayacağınız gibi bir 'Yarın Yok' gibi yaşama felsefesi. Fakat bu felsefeyi yaratan bir nokta var elbette. O da dünyanın kısa zaman içinde yok olacağı. Ben bu ay çok eğlenerek izledim. Özellikle kafanızı dağıtacak bir şeylere ihtiyacınız varsa ya da kendinizi harekete geçirmek istiyorsanız ikisi için de etkili bir dizi olacağını düşünüyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)