Liste Yapmak





    Hayatta en sevdiğim şeylerden biri liste yapmak. Her şeyin listesi olabilir bu: Yapılacaklar listesi, haftalık, aylık, yıllık okunacak kitaplar listesi; izlenecek filmler listesi, ölmeden önce yapılacaklar listesi (bu yüzden olsa gerek "No Tomorrow" dizisini ayıla bayıla izlemiştim), yeni yaşında yapılacaklar listesi diye uzar gider. Geçtiğimiz günlerde de aklıma Oscar Adayları geldi acaba ne zaman açıklanıyor diye baktım. Henüz açıklanmamış (22 Ocak adayların açıklanma tarihi) ama tahmini listeler oluşturulmuş. Ben de onlarla ilgili farklı sitelerden derleyip bir liste yaptım ve adaylar açıklanana kadar birkaçını en azından izleyebilmeyi umuyorum.





    Bundan yaklaşık olarak 4 yıl önceydi sanırım Ali Rıza’yla Oscar’a aday filmlerin tamamını izleyip tahmin listesi yapmıştık. Ortaya da iddia koyduk tabii. Sonuçlar açıklanana kadar da tahminlerimizi paylaşmadık. O zamanlar Ankara’da Stockholm Cafe vardı (Ankaralı olanlar bilecektir). Sabahın köründe koşa koşa Stockholm'e gidip listelerimizi aynı anda açıp en çok doğrulu listeye ödülünü vermiştik. Kazanan tabii ki de BEN olmuştum! Murakami ile de tanışma kitabım olan "Sahilde Kafka"yı böylece kazanmıştım.

Biz bu yıl da böyle bir şey yapmaya karar verdik. Eğer siz de bize katılmak isterseniz adaylar açıklandıktan sonra tahminlerinizi yazabilirsiniz.





Çeşitli bloglardan derleyip izlemeyi düşündüğüm olası Oscar adayı filmler:

1. A Star is Born (Imdb: 8.4)













2    2. Roma (Imdb: 8.2)







      

3.Vice (25 December 2018)


4. Beautiful Boy (Imdb: 7.3)



5. If Beale Streat Could Talk (Imdb: 6.8)
(Bu film James Baldwin'in aynı isimli kitabından uyarlanmış.)













6. Wildlife (Imdb: 7.1)













    7. The Favorite (Imdb: 8.1)

 
    

    8. First Man (Imdb: 7.7)














9. Green Book (Imdb: 8.0)


10. Windows (Imdb:7.1)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)