Rüzgarın Şarkısını Dinle



"Herkes yürekten verdiğinin karşılığını alır."





    Murakami'nin yirmili yaşlarının sonunda yazdığı ancak çevrilmesine yeni izin verdiği ilk romanı Rüzgarın Şarkısını Dinle geçtiğimiz hafta Doğan Kitap'tan çıktı. Ben de bir Murakami sever olarak alıp hemen okudum.

    Ben size bu kitabı anlatmaya sonundan başlayacağım. Çünkü kitabın sonunda Haruki Murakami'ye ait Rüzgarın Şarkısını Dinle için yazdığı bir sunuş yer almakta. Bu sunuşta Murakami yazarlığa başlamadan önceki yaşamını, yazarlığa başlamaya nasıl karar verdiğini ve Rüzgarın Şarkısını Dinle kitabının nasıl yazıldığını anlatıyor. Bu kısmı size detaylıca anlatmamak için kendimi zor tutuyorum. Çünkü siz de benim gibi Murakami hayranıysanız bu bölümü okurken duyacağınız tatlı heyecanı, yıllardır tanıdığınız o dostun içini size dökmesindeki mutluluğu elinizden almak istemem.

    Yıllar yılı Murakami'nin ilk romanı Yaban Koyununun İzinde zannediyorduk çünkü Murakami öyle istemişti. Fakat artık öyle değil ve Rüzgarın Şarkısını Dinle- yeni bir sürpriz olmazsa- o ilk roman. Hatta bu romanın bir de devamı var. Devamı henüz türkçeye çevrilmedi. İngilizce basımında ikisi birden bulunmakta. (Keşke Doğan Kitap da öyle yapsaydı.) İkinci kitap ise Pinball. Eğer okumak isterseniz ingilizce basımı mevcut.

    Rüzgarın Şarkısını Dinle Murakami romanlarının el kitabı niteliğinde. Gizemli bir kadın, geçmişten gelen yarım kalmış bir hikaye, yalnızlık; her zamanki muazzam müzikler, bir bar ve öyle bir bar ki J'nin Barı. Görünce beni çılgına çeviren J'nin Barı ve Fare bu romanda aslında ilk kez var olmuşlar. Yaban Koyununun İzinde kitabını okuduysanız kimlerden bahsettiğimi zaten biliyorsunuzdur.



    Rüzgarın Şarkısını Dinle romanında 8 Ağustos 1970'te başlayıp 26 Ağustos 1970'te biten on sekiz  günlük bir hikaye okuyoruz. Okurken bolca jaz müzik dinleyip birkaç gizemin içine dalıyoruz. Fakat bu gizem o kadar minik kalıyor ki sade ve sadece gelecek romanların birer habercisi tadında. Yine yarım kalmış bir hikaye var. Buradaki yarım kalmışlık bana 1Q84'ü anımsattı. Aynı şekilde "Herkes yürekten verdiğinin karşılığı alır." cümlesini okuduğumda da aklıma ilk 1Q84 gelmişti.

    Murakami romanlarında sıklıkla gördüğümüz yaşamı ve ölümü sorgulama yine üzerinde durulan konulardan biriydi. Diğer romanlarında gördüğümüz çoğu şeyin ipuçlarını bulacağınız bu kitabı mutlaka okumanızı öneriyorum. Murakami'den okuyacağınız ilk kitapsa nasıl olur bilemiyorum ama Murakami'den bahsediyorsak ilk romanı ya da son romanı fark etmez mutlaka okuyun !

Not: Okurken dinlemeniz için kitapta en sık bahsi geçen şarkıyı da buraya bırakıyorum.
Sevgiler...

https://open.spotify.com/track/6bJuuCtXYiwOcKT9s8uRh8?si=kdUKvPsrSQqHKnvShdXbCw

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)