Anneannem

    Herkese merhaba.
 Geçtiğimiz günlerde instagramdan biraz sohbet edip anneannemi anlattığım bir yazı paylaşmıştım. Buradan da sizinle paylaşmak istedim. Keyifli okumalar. 









    Bu anlatacaklarım aslında saçları ince belinde örgülü, güzel bir ağa kızı hikayesi.

 Ben Adana'da doğup büyüdüm. Bir türlü kaynaşamadığım bu şehrin çiftlikleri, ağalık hikayeleri, aşkları, dertleri çokça anlatıldı. İşte biz bu hikayeleri anneannemden dinledik.

 Anneannem kız kardeşlerine nazaran, annesinin dizinin dibinde bir kız çocuğu değil de daha çok babasının kızıymış. Ata biner, ben ağa kızıyım demeden babasının peşinden tarlaya bile koştururmuş. (Anneannemin bu güzel hikayeleriyle eve at alacağımız o günü hep bekledim. Oturduğumuz apartman katına at alamayacağımızı oyuncak bir atım olunca anladım.)

 O dönemler ağa kızı da olsan okula gitmek öyle kolay değilmiş, hele kadın olunca işler zorlaşıyor. Ama anneannem yine de öğrenmiş okuma yazmayı. ( Hatta kendisi iki dil bilir. Yıllar yılı da çocuklarının, torunlarının eğitimi için koşturup durur.)

 Anneannem babasının kızıymış ama at arabalarıyla şehre inip 50'ler 60'lar modasının en süslü, en güzel fotoğraflarını çektirmekten hiç geri kalmazmış.

 Günümüz insanı bile severek ayrılırken anneannem o dönemlerin severek evlenen kadınıymış. Dedemle birbirlerini çok severek evlenmişler. ( E hayat tabii laf aramızda şimdilerde sıkça didiştiklerini görebilirsiniz.)

    İşte biz anneannemin anlattıklarıyla bir kadının sevgisinin, aşkının, varlığının ve gücünün ne kadar da büyük bir öneme sahip olduğunu öğrendik.

 Anneannem, benim tanıdığım en güçlü ve en sevgi dolu kadın.


 Şükür ki hayatta ve bizlerle. Her zaman bizimle olman dileğiyle.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)