Murakami'nin Kedisi



    Murakami severlerin sıkça rastladığı ve merak ettiği "Murakami'nin Kedisi" romanını bir ay evvel okudum. Fakat incelemesini yazmak için yeni fırsat bulabildim.
O yüzden daha da geciktirmeden bu eğlenceli mi eğlenceli romana geçelim. 



   


    Öncelikle hemen belirteyim "Murakami'nin Kedisi"ni bitirmem bir gün bile sürmedi. Çok keyifli, akıcı bir roman. Şu an kitabı düşününce bile gülümsüyorum desem yeridir.

  Okurken bir komedi filmi izliyor gibiydim. Hatta bence olur, yakın zamanda beyaz perdede görebiliriz 'Murakami'nin Kedisi'ni.

  Karakterlerin hepsi ayrı birer tipleme. Levent Ka ve Hüso beni kırdı geçirdi, onlara birazdan geleceğim. Ama kitapta genel olarak herkes çılgın. Japonlar, Çekler, Yunan'ı mı dersiniz en son bir İtalyan bile katıldı. Kediler konuşuyor, bitkiler etle besleniyor, cadılar büyücüler e en başta zaten, o gözümüzde hiç canlandırmadığımız şekliyle "Murakami".


    Ah Dolores... Dolores'in ilk sahneye çıkışından itibaren ondan bir final bekliyordum ki ne final yaptı (Okuyacak olanları düşünerek pek girmiyorum oralara)

  Gelelim Levent Ka ve Hüso Sanchez Coello'ya.
 Bu ikiliden bahsetmeden edemeyeceğim. Olur da sahiden filmi çekilirse Levent Ka'yı okurken gözümün önünde beliren bir Gürgen Öz, sevgili Hüso'da ise bir Gökçe Özyol. Belki Hüso değişebilir ama Levent Ka'da kesinlikle Gürgen Öz gördüm ben.
Kısacası romandan keyif aldım. E Murakami var, kedisi var, bir de Johnnie tabii onu unutmadan; eğlencesi de bol bol. Yazarın hayal dünyasına sağlık diyelim.


    Kitabın konusunu merak edenler için ise çok kısa bir değinmiş olayım. Baş karakter Lal, bir senaryo yazarı. Eşiyle tartışarak evi terk ediyor. Çok sevdiği yazar Haruki Murakami'nin İstanbul'da olduğunu öğrenince doğru yazarın olduğu otele gidiyor. Otele gittiğinde ise bir kargaşa ki Murakami'nin kedisi kayıp ! Fakat bu kayıp kedi kısa bir süre sonra 'çalındı' diye anılacak ki bunu da Lal bizzat kendisi yapacak. Ve sonra olanlar oluyor tabii.


    Kitabı okuduktan sonra kitabın yazarı sevgili Aylin Oflaz ile de küçük bir konuşma fırsatım oldu. Kitap devamı olacak sinyaliyle bitiyor zaten ama bunu bir de yazardan duymak sevindirici. Bir devam kitabı da gelecek yani.

    Okumayı düşünüyorsanız hiç beklemeyin derim. Özellikle Murakami severler en az benim kadar eğlenecektir. Keyifli mi keyifli okumalar herkese.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)