Kış Önerilerinde Bu Gün

   Herkese soğuk bir kış gününden merhaba.
Böyle havaları çok sevdiğimi sık sık instagram fotoğraflarımda sizlerle paylaşıyorum. Fakat yağmur, kar, rüzgar, soğuk en çok evdeyken güzel oluyor. Bu nedenle bu gün kışın evde yapmaktan zevk aldığım şeyleri sizinle paylaşıp bir de kurabiye tarifi vereceğim. Merak ediyorsanız okumaya devam edin..





    Kışın evde sıcacık battaniyenin altında kahvemi yapıp kitap okumak, film izlemek, mumlarımı yakıp müzik dinlemek ve fotoğraf çekmek beni en çok mutlu edenlerden. Ama kışın en güzel tarafı çayın yanına en çok yakışan kurabiyelerin tadını çıkarmak bana kalırsa.

Ben de portakallı ve havuçlu iki farklı kurabiye yaptım bu gün. İkisi de çok basit ve çok lezzetli. Eğer siz de denemek isterseniz işte tarifi:



Portakallı Kurabiye

1 paket margarin
2 yumurta (Birinin akını ayrı bir kapta ayırın)
2 portakal (Kabuklarını rendeleyip ayırın, suyunu da hamura eklemek için sıkın)
1 bardak şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un

Ben aynı hamurdan bir de havuçlu yaptım. 






Havuçlu Kurabiye

İçi için:
Havuç rendesi
Şeker
Kuru üzüm
Tarçın
Ceviz 

Havucun Yapılışı:
Havuç rendesini şekerle birlikte pişiriyoruz. Pişirdikten sonra üzüm, tarçın ve cevizi ekliyoruz.

Hamurun Yapılışı:
Bütün malzemeleri karıştırıp hamur haline getiriyoruz. Ayrı bir yerde portakal rendesini bir kaşık toz şeker ve ayırdığımız yumurta akıyla karıştırıyoruz. Şekil verilen kurabiyeleri portakal rendesine batırıp doğru fırına. 
Hamurdan biraz artırıp kalanını da içine havuçlu karışımı ekleyerek yapabilirsiniz.

Kurabiyeler olunca da çayınızı kitabınızı alıp kışın keyfine varın. Keyifli akşamlar.









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Bir Gürgen Dalıyım

Kemal Tahir - Yorgun Savaşçı

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Film)